eksperimen 23 : sunyi


masing-masing duduk dithadapan rezeki, suasana suram.sunyi sekali. muka sememeh.
rezeki disuap ke dalam mulut, bagi memberikan tenaga sepanjang hari. suasana sunyi.
sekali sekala kedengaran bunyi kunyahan rezeki didalam mulut. bunyi cengkerik jelas diluar. kipas berpusing. kelihatan gadis kecil tersengguk-sengguk bak berzikir dengan kusyuk…

aku : mak, kema tengah kusyuk zikir tuh.

satu family aku memandang adik kecil aku yang sedang seperti berzikir itu.

masing-masing dihadapan rezeki, suasana sunyi suram itu pecah dengan hilai tawa. muka tidak lagi sememeh. ceria di hadapan rezeki. rezeki masih banyak lagi dipinggan. kena cepat habiskan. cengkerik kalah pagi ini, suaranya tak dapat melawan gelak kami. kelihatan gadis kecil tersengeh tanda soal. tidak lagi berzikir.

p/s : aku tak suka makan sunyi sangat =]

~ by fiq on September 24, 2006.

6 Responses to “eksperimen 23 : sunyi”

  1. adik kamu nama akma agaknya.. 🙂

  2. fiq..
    adik umur berapa..he he he…rajin dia berzikir [tertidur] depan makanan…ha ha ha…

  3. ha ha

  4. Best2..bersahur kat rumah.. 🙂

  5. aku pun tak suke sunyi time makan. Biasanya aku cuba bukak topik spy bising…huhu

  6. aminbakish : ya namanya nur akma =]

    akirasuri : darjah 1 baru =]

    king : hahaha

Leave a Reply

 
