fiqeologi 10 : Marah!

yinyang

aku betul marah, kecewa, bengang, tensen arini. aku dah dapat satu rahsia macam mana nak jadikan orang yang salah jadi betul, orang yang betul jadi salah.

kalau korang dalam situasi ini. korang yang salah perlu cepat bertindak. bila kau nampak si betul berada diluar kawalan( marah, tensyen, apa saja yang kesilapan teknikal) , korang perlu cepat mengakui kesalahan korang walaupun sebesar-besar dunia. lepas tu, korang pusing2 balik atau dengan kata lain(membuat cerita) supaya kelihatan korang bersalah tapi korang dah berubah atau(salah sikit sahaja). jadi si betul ini akan lagi berada di luar kawalan, dan menampakkan seperti dia yang bersalah. jadi korang terus dan terus menggunakan taktik ini. jadi orang sekeliling akan nampak sebalik nya. korang jadi betul. dan yang si betul jadi salah.

selamat mencuba~

p/s : jangan ikot percaya sangat entri ni. image source : http://www.bergoiata.org/

Advertisements

~ by fiq on April 27, 2007.

6 Responses to “fiqeologi 10 : Marah!”

  1. fiq..
    sabar..
    kau kena percaya satu hal..
    orang yang bersalah tak akan selalu menang dan orang yang betul tak akan selalu kalah. pegang benda tu.

    *sabar ek. ALlah suka orang yang bersabar. sory-lah, ahkak cuma boleh jadi tukang pandai cakap aja 🙂

  2. hahah. aku baca balik entri ni pon jadi panin2 ayat tungnag tebalik time marah

  3. susah

  4. aku tak phm… 😀

  5. king : susa ke?

    dayah : hahahah. dah ada yang xpaham da. aku pun xphm da.

  6. entry aku hari ni pun pasal salah gak..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: